piątek, marzec 29, 2024

ul.Sierakowskiego19, 97-500 Radomsko tel.:44 685 44 41

Kto szyje ubrania?

TEMAT: KTO SZYJE UBRANIA?

1.Na początek gimnastyka
Zobacz

2.W pracowni krawcowej- przyjrzyjcie się ilustracjom (załącznik 1)i powiedzcie jakie czynności można wykonać korzystając z tych przedmiotów (nożyczkami wycinać, ciąć; centymetrem mierzyć, żelazkiem prasować). Dzieci na podstawie zgromadzonych przedmiotów wnioskują, kto pracuje takimi narzędziami. wypowiadają się na temat roli krawcowej.

3.Mierzy w szerz, mierzy wzdłuż i sukienkę szyje już – zabawy z centymetrem krawieckim.-pokażcie dzieciom centymetr krawiecki. I powiedzcie , do czego służy, jak odczytać na nim długość.
A teraz zmierzcie mamę lub tatę i tak jak krawcowa np. Tomek ma w pasie 80 cm, w biodrach 95 cm. Zapiszcie pomiar.

4.Jak powstają ubrania?
- wybieramy krój sukienki i tkaninę z jakiej będzie uszyta, rysujemy wykrój na tkaninie i obrysowujemy kredą,
- wycinamy po śladzie
- fastrygujemy
-przymierzamy
-szyjemy
-prasujemy
Popatrz na ilustracje i postaraj się wymienić etapy powstawania sukienki(załącznik 2)

5.Szycie literek- ułóżcie z nitki lub sznurka wybrana przez rodzica literę, następnie w KP4s.29-6latki
KP4s.28-6latki
KP4s.21-5latki

6.Jak projektant projektuje, tak modelka pokazuje -projektowanie strojów.
Pobawmy się w projektantów. Obejrzyjcie strony z gazet z ilustracjami ubrań, katalogi mody, wydruki ze sklepów wysyłkowych itp. oraz nożyczki i kartki z bloku rysunkowego. Waszym zadaniem będzie wybrać i wyciąć z przygotowanych ilustracji elementy strojów i zaprojektować własną kreację damską lub męską, a następnie przykleić swój projekt na kartce z bloku. Brakujące elementy, np. dłonie postaci czy głowę, można dorysować lub również wyciąć z gotowych ilustracji.
Gdy zaprojektowane stroje są gotowe możecie również zabawić się w modelki i modeli prezentując swój ulubiony strój na wybiegu przy dźwiękach muzyki.

Zobacz
Miłej zabawy!

Dla chętnych
Z rozsypanki wyrazowej wybierzcie wyraz „ćma”
Przeczytaj pozostałe wyrazy i zaznacz w nich literę „ć”(załącznik 3)

Przeczytaj wyrazy i połącz je ze zdjęciami. Ułóżcie historyjkę o ćmie i dorysujcie elementy, które pojawiły się w waszej historyjce.KP4s.85

 

  • Radomsko ul.Sierakowskiego 19
  • 44 685 44 41
  • 44 685 44 40
  • dyrektorpp3@radomsko.pl